מהו ננו ציפוי קרמי RT?

להפחתת בלאי, חיכוך, עשן, לחיסכון בדלק והחלפת חלקים

RT הוא פתרון טיפול מהפכני לטיפול בפני שטח מתכתיים שנועד לנטרל את הפסדי האנרגיה וההשפעות השליליות של חיכוך במערכות מכאניות הגורמות לבלאי מואץ כתוצאה של שחיקה וטמפרטורה מוגזמת.

 

RT יכול להיות מיושם בכל מקום במערכת מכאנית שבו קיים חיכוך, למשל צילינדרים במנוע, תיבות הילוכים, מסבים, גלגלי שיניים, מסועים, שרשראות וכו’.
מנגנון היישום העיקרי הוא באמצעות הוספתו לשמן הסיכה.

RT איננו תוסף קונבנציונאלי כפי המוכר בתעשייה העולמית להפחתת חיכוך שבדרך כלל מורכבים משמנים, פולימרים וכו’ ומשולבים עם מתכות כגון טונגסרם או מוליבדן אלא מיוצר כציפוי חומר נוזלי, סיליקה קרמית, בגודל ננו מטרי, בריכוז חלקיקי תוכן אדיר.

חלקיקי RT מובלים ע”י שמן המנוע או הגיר בהתאמה ואינם מתערבבים עמו. במהלך פעולת מנוע רגילה RT חודר בכוח אדיר למשטח, ניצמד ומצפה את אותם מקומות שבהם קיים חיכוך של מתכת על מתכת הגורם לטמפרטורות אזוריות גבוהות ושחיקה מוגברת.

 

במקומות אלה, המוצר מגיב עם המשטחים במגע, יוצר שכבת ננו סיליקה קרמית בשני המשטחים ובכך מחליק אחד כלפי השני, מקטין את נקודות המגע למינימום האפשרי וממזער את החיכוך הפיזי שגורם לחום כתוצאה של החיכוך. כך, מוחלף החיכוך של מתכת עם מתכת בחיכוך קרמי קרמי ומתקבל חסכון משמעותי בעלויות האנרגיה הנדרשות לצורך תפעול חלק של המנוע, בהפחתת זיהום, בהקטנת הבלאי המכני, וכבונוס המנוע מקבל “תוספת” הספק המחזירה לו עוצמה ומאריכה את חייו.


בנוסף, בניגוד למוצרים מתחרים אחרים העוסקים בהקטנת חיכוך ומכילים מתכות מסוגים שונים כגון טונגסרם, מוליבדן ואחרים שגורמים לשינוי הרכב השמן ואף לשינוי פני השטח עד כדי הידבקותם למתכת ולנזקים מסוגים שונים, RT לעומתם, מורכב בטכנולוגיה ננו סיליקה קרמית, איננו משנה או פוגם בהרכב ו/או בתכונות השמן כפי שיצרן הרכב או השמן תכנן עבור השמן אלא ניצמד ובונה את עצמו במקומות החיכוך והחום ואין לו כל השפעה על תכונות השמן.  

 

הכלל אומר : “שהיכן שיש חיכוך וחום גדולים יותר לשם חלקיקי ה-RT יגיעו ראשונים”.

 

לאחר שפעולת ההצמדה למשטח התרחשה, ניתן להחליף את חומר הסיכה, במידת הצורך, אך הציפוי יישאר במקום במשך 1-4 שנים ואף יותר תלוי בסוג הציפוי הנבחר, אופי המשטח, ועומס העבודה.

למה הוא מיועד?

ציפוי RT מהווה מגן מעולה לשימוש באופנועים, קטנועים הן במערכת גיר רגילה והן במערכת גיר “רטובה”, מגביר את ההספק של כל מנוע, מחזיר לחיים מנועים חלשים, מרכך את העברת ההילוכים ואת איכות ההעברות בממסרה רגילה או אוטומטית ותורם לפעולה יעילה ושקטה.   
ציפוי RT מחדש ומחזיר הספק במנועים “עייפים” שאיבדו מהקומפרסיה שלהם כתוצאה של בלאי וקילומטר נסיעה גבוה ומציג הגברת הספק ב- 15-35%!!  (תלוי בלחץ הקומפרסיה ההתחלתי). בכך מחזיר ציפוי RT לחיים מנועים עובדים חלשים וחוסך עלויות גבוהות של תיקון “אוברול” ואף את החלפת המנוע.

  • RT.jpg

בדיקה של ציפוי RT במנוע של ביה"ס הימי "גלים"

אריזות:

RT-S 

60 מ”ל לאופנועים עד 600 סמ”ק, רכב פרטי ומנועים עד 1000 סמ”ק. 

RT-L 

250 מ”ל לרכב עד 2500 סמ”ק.

עוד בסידרה

RT-G לכל סוגי הממסרות, RT- GR משחת גריז ננו מטרית.

יתרונות הציפוי - נטרול השפעות החיכוך:

  • הפחתת טמפרטורת העבודה של המנוע/הגיר

  • הפחתת שחיקה ובלאי של הרכיבים ולכן מקטין את ההפסדים הנגרמים כתוצאה של עלות החלקים והכנסות כתוצאה ישירה של השבתת הציוד ואובדן זמן פורה.

  • צריכת אנרגיה מופחתת הנובעת מהסרת הפסדי חיכוך, ובכך ההפחתה של  8-15% בצריכת דלק.

  • כתוצאה של ציפוי המכללים המתכתיים, החיכוך הראשון בבוקר מופחת באופן דרסטי – למנוע יהיה הצתה חלקה וקלה והפחתה משמעותית של השחיקה והעשן בזמן שהמערכת עדיין קרה וללא שמן סיכה או הגנה.

  • מפחית את רמת הרעש המכאני שנגרם  על ידי חיכוך בין המתכות

  • הציפוי הקרמי יוצר מילוי ננומטרי ה”מחליק” את המשטחים שניזוקו כתוצאה מבלאי ומסייע כנגד הפסדי לחץ (קומפרסיה) במנוע.

  • בסדרת RT קיים ציפוי לגיר רגיל או אוטומטי וכן כתרמיל משחת גריז למסועים, שרשראות, כבלים וגלגלי שיניים גדולים ולעומסים כבדים כגון בתחנות רוח, מנופים וכו’.

  • מאריך את חיי מנוע באופן משמעותי, ובכך מגדיל את התועלת מול העלות.


אלה הם יתרונות כלליים עם רקורד מוכח בעולם לכמעט כל יישום נדרש בתעשיה, בכלי רכב, אוניות ועוד.
יחד עם זאת טכנולוגית RT מציגה בנוסף לנ”ל גם יתרונות שהם ספציפיים לאזור של יישום.

מפחית בלאי, חיכוך, עשן, חוסך בדלק והחלפת חלקים

RT_.jpg