מהו ננו-גלאס GL-2?

מחסום ציפוי דוחה מים הידרופובי המונע אבנית, כתמי מים, מפחית אבק, לניקוי קל כולל לשלשת ציפורים ואפקט של "ניקוי עצמי" במהלך החורף

ננו גלאס GL-2 תוכנן לפאנלים סולאריים וחזיתות בנין מזכוכית. הוא ציפוי לא מזיק בעובי שכבה מזערית של 5-20 ננו מטר, בלתי נראה, אינו פוגע בשקיפות ומאפשר מעבר אור מלא הדרוש ליצירת האנרגיה בפאנלים ולחיוניות והרגשה טובה שכה חיוניים לבני האדם ,בעלי החיים וצמחיה במיוחד בבניינים רבי קומות שעובדים רבים שוהים במשך שעות רבות של היום.

ננו גלאס GL-2 נבנה במבנה קרוס לינק פיזיקאלי ייחודי בתערובת SI טבעית וטהורה בריכוז גבוה עם מאפיינים המאפשרים הגדלת שטח הפנים ליצירת זווית מגע גבוהה של 110 -120-מעלות ויותר.  בכך, GL-2 דוחה מים (הידרופובי) מעולה, כתמי מים, שמנוניות (אוליאופובי), מפחית אבק ,נשאר יציב ואינו מתפרק במשך שנים.

ננו גלאס GL-2 גורם לכל משב רוח לדחות אבק דק שמתחת לגודל PPM-10 ובכך תורם להקטנת עובי שכבת האבק המצטברת ולכן להגברת יעילות קליטת אנרגית השמש של הפאנל ובחזיתות בניין- לנראות ושקיפות משופרים.

ננו גלאס GL-2 מאפשר הקטנת מחזורי הניקוי השנתיים, מבטל את הצורך במים מנוטרלים (אוסמוזה הפוכה) לצורף השטיפה, מאפשר הסרת יתרת האבק בקלות ויעילות בזמן השטיפה הרגילה ובמיוחד במהלך חורף כתוצאה של “אפקט ניקוי עצמי” בזמן גשם, לאמור ,טיפות הגשם מתגלגלות על פני השטח ואוספות את האבק הקל, כמו גם זיהומים אחרים וכך מספקים משטח נקי יותר. בכך עלויות הניקוי קטנות משמעותית במונחים של הוצאה שנתית.

ידוע היטב בענף – כי לפאנלים סולאריים קיים אובדן מתמיד של 0.6- 0.9% מהשקיפות מדי שנה בגלל התקפות UV ,זיהום אוויר, מליחות ועוד . זה גורם לאובדן ייצור חשמל , כלומר לאובדן כסף, כמו גם להפחתת אורך חיי הפאנל או חזית הבניין ולעלויות נוספות כתוצאה של החלפה מוקדמת יותר. 

ננו גלאס GL-2 מייצר מחסום מעולה המתנגד להתקפות UV אלה בכל אורכי הגל ,פחית למינימום ואף מבטל את הפסד השקיפות הנ”ל. הוא מייצר מחסום מעולה כנגד התקפות זיהום אוויר, פיח, וחלקיקים אגרסיביים אחרים המרחפים האוויר ופועלים מצדם לתהליך איכול הזכוכית ,לשחיקה מתמדת של פני השטח ,לאיבוד שקיפות, עכירות, שינוי גוון  ולפגיעה בלתי הפיכה ביעילות הזכוכית עבור הפאנלים ,ביופי ונראות חזית בניין הזכוכית ,כבר במהלך השנים הראשונות.

בנוסף, הרכב החומר הטבעי ממנו מיוצר המוצר מבטיח כי לא ייגרם נזק לפאנלים, וגם לא תיפגע תפקודם בשום דרך – להפך.

השילוב של תכונות אלה מאפשר ניצול מרבי של יכולת קליטה סולארית באיכות גבוהה וארוכת טווח, מיד לאחר הניקוי ובין מחזורי הניקוי. התוצאה המידית – מצד אחד הגדילה את ההכנסה הכספית ליחידת פאנלים ומצד שני – חסכון בעלויות העבודה וחומרי הניקיון הדרושים לניקוי פאנלים או חזיתות הבניין ובכך הכנסה טובה יותר וחסכון כספי עבור בעל הפאנל סולארי או הבניין.

בכך, ננו גלאס GL-2 שומר על יציבות מרקם ואופי הזכוכית ביעילות מרבית לאורך זמן ארוך. 

 

מהי פעולת הננו-גלאס

הננו-גלאס חודר לעומק המשטח הסופג ומיושם כציפוי דק ביותר nm 10-20.

אין להגדיר את הננו-גלאס  כ”חומר איטום” היות ובפעולתו הוא איננו ממלא את פני המשטח ובכך יוצר למעשה את “האיטום”, אלא ניצמד כימית ומצפה את תוואי המשטח הקטנים ביותר האפשריים.
בכך גודל החלקיק מאפשר פעולת “נשימה” חלקה של המשטח המצופה. לתכונה זו חשיבות עליונה ומרכזית בשמירת המשטח המצופה בתכונותיו ההתחלתיות לאורך זמן.
פריצת דרך זו מקנה  יכולות חדשות למוצר המבוסס בננו-טכנולוגיה, והיא זו שמבדילה ומעניקה למשטח המצופה יתרון ייחודי ומצוין שלא קיים כיום באף סילר, מכל סוג שהוא!!

 

התוצאה המתקבלת לאחר הציפוי:

1) משטח חלק: המשטח אינו מאפשר את המרחות טיפת המים, אלא הטיפה הופכת לצורת חצי כדור שצף על גביו. התנועה וגלגול הטיפה על גבי המשטח גורם לאיסוף והסרה של חלקיקי לכלוך סביבתיים כגון: אבק, פיח וכו’ בדרכם החוצה.

2) אנטי הידבקות: ההצמדות הכימית לתוואי המקרוסקופי של הזכוכית גורמת “לנעילת המשטח”. מעתה רוב הזיהומים, אבנית, אבק, עובש וכו’ אינם יכולים עוד להיצמד ולהתפתח אלא רק “לצוף” עליו כך שבכל מקרה הניקוי הופך לקל ביותר וללא צורך בעלויות חומרי ניקוי.

3) ניקיון וחיסכון: יכולת המשטח המצופה לדחות מעליו מים ומזהמים, כמעט באופן עצמאי “אפקט הניקוי העצמי”, מקנה לו ניקיון, שקיפות וצלילות לאורך זמן. בכך:
א) נחסכים עלויות חומרי הניקיון
ב) מצטמצמים בלפחות 50-60% עלויות עבודת הניקיון עקב מחזוריות ניקיון ארוכה יותר.
ג) בפנלים סולאריים – תורם ליכולת קליטה/נצילות במכסימום האפשרי בזמן שבין השטיפות ומקטין את הפסדי הנצילות הנגרמים מהמזהמים כבר מיד לאחר השטיפה היזומה. (לאמור: הפנל נשאר נקי יותר גם לאורך הזמן שבין השטיפות מהסיבה שחלק גדול מחלקיקי האבק אינם יכולים עוד להידבק. הקטנים שביניהם פשוט עפים עם כל משב רוח והשאר נשטפים כמעט במלואם ע”י גשם או כאמור בשטיפה יזומה).
ד) בפנלים סולאריים ידועה התופעה של כתמים נקודתיים קטנים וכהים הנגרמים מזיהומים שונים כגון לשלשת ציפורים או סתם לכלוך שהתחבר עם הלחות שעל גבי המשטח והתייבש עליו. ההשפעה השלילית של תופעה זו גורמת לפגיעה בפיקסלים של הפנל עד כדי “שריפתם” ובכך עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך. ננו גלאס גורם לזיהומים אלו לא להידבק בקלות ולהקל את הסרתם מהמשטח הן ע”י “אפקט השטיפה העצמית” ובוודאי ע”י השטיפה היזומה. בכך נשמרות תקינות ויכולות הפנל לאורך זמן. 

תוצאות מדהימות בעלות אטרקטיבית מאד למטר מרובע, כתוצאה משימוש בכמויות חומר קטנות מאד!

 

תכונות אופייניות ויתרונות ההגנה:

  • דחיית מים הידרופובית ושומניות חזקה מאד!

  • דוחה אבנית, עובש.
     אינו מאפשר לזיהומים להתפתח, אבק, עשן, ופיח וכמעט כל לכלוך. בכל מקרה, שטיפה קלה ,מטלית חצי רטובה/יבשה או רק גשם יחזירו בקלות וללא חומרי ניקוי את ניקיון וברק המשטח המצופה כחדש!!

  • אנטי הדבקות למשטח.

  • “אפקט ניקוי עצמי”.

  • עמידות ויציבות UV מעולה וארוכת שנים.מוצרים אחרים מבוססי סיליקון, שמנים, וכו’ ניזוקים ומתפרקים במהירות, אפילו רק מאור השמש!

  • היצמדות הידרופובית כימית חזקה מאפשרת עמידות עצומה לשפשוף !! מוצרים אחרים נתונים להסרה בקלות ע”י שפשוף.

  • ננו גלאס GL-2  מאפשר לאחר שנים, לחזור ולחדש בקלות את הציפוי לפי אותו תהליך השמה הרגיל. “מוצרי ננו” אחרים או טכנולוגיות ישום ננו מיושנות אינם מאפשרים זאת ומחייבים טיפול יקר עד כדי פירוק ולקיחתו באובייקט למפעל לצורך הסרה וציפוי מחדש. 

  • מגביר ומתקן את צלילות הזכוכית, מראות,שמשות וכו’.

  • עמידות לכימיקלים עד דרגה של 14 PH. עמיד כמעט לכל חומרי הניקוי הביתיים והתעשייתיים (למעט חומרי חיטוי מרוכזים). מוצרים רבים אחרים מתפרקים וחייבים בציפוי חוזר אפילו לאחר ניקוי בודד אחד בשימוש רגיל עם חומרי ניקוי ביתיים!

  • אפקט הקליטה הסולרית אינו מושפע בגלל עובי הציפוי האולטרה דק. הציפוי משאיר את צלילות הזכוכית ומונע את עכירתה ואת תופעת “הלבנת” הזכוכית לזמן רב!! תכונה נהדרת זו חשובה ביותר בפנלים סולריים בכך שהוא מאפשר לנצל מכסימלית את יכולת הקליטה  באיכות גבוהה לאורך זמן.

  • חוסך בעלויות חומרי ניקוי ועליות שכר עבודת הניקיון.

NanoGlass GL-2 HEB 2020-01.jpg

למה הוא מיועד?

לכל סוגי הפאנלים הסולאריים מזכוכית

כושר כיסוי

170-180 מ”ר/ליטר תלוי באופי המשטח 

אריזות

ערכת יישום עצמי 50 מ”ל | 250 מ”ל I ליטר | גלון 3.8 ליטר | מיכל 20 ליטר

תנאי אחסון:
במיכל מקורי וסגור המוצר תקין עד 18 חודשים
טמפרטורת אחסנה 3-30 מעלות צלסיוס
המוצר מבוסס אתנול ועל כן יש לאחסן במקום מקורה,מאוורר,מוגן ומותאם ללא מקורות חום
אזהרות

המוצר דליק. יש להימנע מאש ומקורות חום. להרחיק מילדים.

 לא.בגלל עובי הציפוי המאוד מזערי אין שום השפעה.

לא ידוע על נזקים כל שהם אולם עקב ריבוי איכויות וסוגים אנו ממליצים לערוך בדיקה מוקדמת לפני היישום.  

לפחות 1-2 שנים אך הכלל אומר: “המשטח נפגע –הציפוי נפגע”.

כן. יש לחזור על פעולות היישום הרגילות.

2-3 שעות מגמר הברקת במשטח. להתגבשות סופית ולעמידות בשפשופים וחומרים 24 שעות.

כן. עד כדי הכפלת הצלילות (קריסטליזציה).

קרוב לודאי שעל הזכוכית ישנם שאריות של חומרי ניקוי ,סיליקון, אבנית, וכו’ שלא הוסרו מוקדם ביסודיות. במקרים כאלה הננו-גלאס אינו נצמד. יש לנקות שוב, ביסודיות בחומרים המומלצים לעיל בלבד.

כנ”ל. קרוב לוודאי שהמשטח מלוכלך. פשוט לנקות במים והאפקט יחזור.

א) זהו מהלך טבעי של התגבשות החומר
   ב) כתוצאה מעודף חומר. ניקוי קל באחד מאמצעי המריחה לעיל (ללא לחץ) יסיר סימנים אלו והמשטח יבריק.

פשוט נקה שוב אך הפעם הוסף מעט חומר ע”ג המטלית עד להברקה. הסימנים ייעלמו. 

רק מטלית לחה במים או בפנלים בלחץ מים מתון 56-60 bar. אין צורך בחומרי ניקיון.

כן. היתרון: מרגע הציפוי יתקיימו כל יתרונות המוצר כמוסבר לעיל. התוצאות למשל: באסלות – צואה, כתמי חלודה, וכמעט כל לכלוך לא יוכל להידבק לדפנות. רמת הזיהומים, מכל סוג, תרד פלאים וההיגיינה תשלוט. בעצם כל הדחת מים תנקה ותשטוף בקלות.
בכיורים, אגניות ובידה כנ”ל.
דגש: במיוחד באריחי קרמיקה היתרון העצום מתבטא בקלות הניקיון!! אין צורך בחומרי ניקוי ואין צורך להשקיע כוח בשפשופים. המשטחים יתנקו במהירות ויהפכו לקלי ניקוי. מעתה, רק במטלית לחה!!

כן. מרגע היישום יכולת הרובע/כוחלה לספוג לתוכם את מזהמי העובש, פטריות, ירוקת, אבנית וכו’ נחסמת כמעט לחלוטין!!
בכל מקרה, גם אם בטווח כל שהוא נראים פה ושם סימנים כאלה ניתן להסירם בקלות במטלית לחה ללא מאמץ.
מרגע היישום ספיגות המשטח לנוזלים ומזהמים נמנעת לחלוטין. בכך ישמרו לאורך זמן הניקיון וההיגיינה. 

יישום קל ופשוט באמצעות:

א)  בשימוש עצמי D.I.Y. – מומלץ  מאד ניקוי מוקדם בתכשיר ייעודי מקצועי לניקוי זכוכית CW-101 של ננו ציפויים (קיים בערכה DIY או ניתן לרכוש אצלנו) המיועד לניקוי עמוק, יסודי וקל. משטח המיועד להסרת לכלוך, שומני גוף, אבנית, עובש, ושאר מזהמים יש להסיר באופן יסודי עם  Z-200 של ננו ציפויים המאפשר להסירם בקלות ויסודיות. לשטוף ולנגב היטב. חובה לאפשר התייבשות מוחלטת של המשטח לפני היישום.
ב)  התזת “ענן-ערפל” עם בקבוק ספרה ייעודי מקורי של ננו-גלאס או איירלס . פיזור ומריחה עדינה בתנועה סיבובית ומלאה (כמו פוליש ) באמצעות מטלית ו/או ספוגית(מצורפים בערכות ) , במקטעים של 1/2-1 מ”ר בכל פעם  ללא הפעלת לחץ.
 ג) חובה להמתין כ-15-25 דקות עד להתגבשות ראשונית של החומר ואז להסיר שאריות החומר עד להברקת המשטח ,בעדינות בתנועה סיבובית (כמו פוליש ) ללא הפעלת לחץ. לחץ גדול מידי יגרום להסרת חלק מהציפוי או כולו.
 ד) בשימוש נרחב ו/או תעשייתי – היישום/ניקוי ע”י מערכות התזה/פוליש סטנדרטיים     
 ה) זמן ייבוש למגע: שעתיים.  סופי 24 שעות.   
ו) לאחר הציפוי ,למטרת ניקוי יש להשתמש במטלית מיקרופייבר לחה במים ללא חומרי ניקוי. 
• המשטח פעיל לדחיית מים 2-3 שעות לאחר הייבוש. סופי 24 שעות.