מהו ננו-סטון?

ציפוי בלתי נראה דוחה מים ומונע ספיגות למשטחי אבן, בטון, שיש ושליכט אקרילי ומינראלי

הננו-סטון הנו ציפוי בלתי נראה לעין ואולטרא דק(גודל ננו מטרי) ,דוחה מים (הידרופובי) ושמנוניות (אויילפובי) על בסיס מים, טבעי וידידותי לסביבה עם תו תקן ירוק שפותח אופטימאלית למשטחים סופגים ונקבוביים אנכיים או אופקיים ומשופעים שלא דורכים עליהם כגון אדן חלון.

הציפוי בעל תכונה ייחודית של “נשימה” קבועה, אינו משנה או משפיע על צבע/ גוון ואופי המשטח ומצטיין בתכונות פנומנאליות מאריכות חיים לדחיית מים המסייעות במניעת ספיגות ורטיבות כתוצאה של גשם ולחות חיצונית.  

תכונות נוספות הם אפקט ניקוי עצמי (גשם קל מספיק לניקוי ), עמידות UV  יציבה ,משפר מאד את העמידות באיכול והתפוררות, עמיד בזיהומי פיח, לכלוך, אבק, ירוקת ועובש. בכך, ננו-סטון ST מגן ומשמר, כמו חדש, את מרקם התכונות ההתחלתיות של המשטח המצופה לזמן רב ולאורך שנים רבות.      

** ננו-סטון בעל תו תקן ירוק ובנוסף אומת ונבדק ,בבדיקה נפרדת , ע”י מכון התקנים הישראלי המאשרות את תכונותיו המצוינות לדחיית מים, עמידות ויציבות UV , וכן יכולת “נשימת” המשטח  לאחר הציפוי!!

בכך, סדרת ST- מתאימה ותומכת בסטנדרטים העולמיים ובישראל למעדיפים ואפילו דורשים תו תקן ירוק שכן לכך יתרונות רבים לכולם בחשיבה על איכות הסביבה, מקנה לקבלן המשתמש קרדיט ירוקה , לדייר מוצר איכותי ומבוקר השומר על בריאותו ולמיישם את הביטחון שבריאותו נשמרת בזמן השימוש והיישום.

סביבת יישום :

ננו סטון ST-1 מיועד בכל מקום בו נדרשת הגנה מעולה, לשנים רבות וכן לשימור והגנה על מבנים היסטוריים

ננו סטון ST-2 הוא גרסת פרמיום שתוכננה ליישום בקרבה לחוף הים עד 250 מטר . ST-2 נבנה במבנה מרוכז ושונה עם כמות חלקיקים כפולה מאשר ST-1 במטרה לשפר את העמידות לשחיקה איאולית (שחיקת רוחות) מהים ובבניינים רבי קומות ואת העמידות למליחות ופיח.                                                                              

                                               

למה הוא מיועד?

לכל מינרל נקבובי טבעי ,לכל סוגי האבן בטון ושיש, שליכט אקרילי ומינרלי ,מוזאיקה , לציפוי חיצוני של בנינים,  גשרים, מנהרות, לשימור מבנים,צינורות ביוב, גגות רעפים, רובע אקרילית (לא אפוקסית), כוחלה, טיח חיצוני/פנימי מינרלי(רגיל או דקורטיבי/שפריץ), אבנים משרביות, קירות שפריץ או חלקים, בלוקי איטונג וסיד, בלוקי בטון כורכרית וחול, גרנוליט ,אבן ירושלמית, שיש חברון, שיש, גרניט, חלוקי נחל, אבנים משתלבות, צמנט בורד, טארא קוטא, חימר, בריקים ועוד

מהי פעולת הננו-סטון ST :

 הננו-סטון ST חודר ומצפה גם לעומק המשטח, כולל סדקים  ומיושם כציפוי דק  ביותר nm25-100 .

אין להגדיר את הננו-סטון ST כ”חומר איטום” היות ובפעולתו הוא איננו ממלא את פני המשטח ובכך יוצר למעשה את “האיטום”, אלא ניצמד כימית ומצפה את תוואי המשטח הקטנים ביותר האפשריים. בכך גם למעשה מתאפשרת פעולת  ” נשימה” חלקה של המשטח המצופה. לתכונה זו חשיבות עליונה ומרכזית בשמירת המשטח המצופה בתכונותיו ההתחלתיות לאורך זמן. פריצת דרך זו מקנה  יכולות חדשות למוצר המבוסס בננו-טכנולוגיה, והיא אחת מהתכונות המבדילות  ומעניקות למשטח המצופה יתרון ייחודי ומצוין שלא קיים כיום באף סילר, מכל סוג שהוא!!

כושר כיסוי

7-40 מ”ר/ליטר .(ממוצע  כ- 30 מ”ר/ליטר עפ”י המצוין בדוח מכון התקנים) תלוי בכושר הספיגה, סוג וטקסטורת המשטח.

אריזות

מרסס 250  מ”ל: מרסס 500 מ”ל : גלון 3.8  ליטר, פח 20 ליטר 

*ST-1 שימושים סטנדרטיים
*ST-2 פרימיום – לאזורי חוף הים

*מעולה להגנה גם על של שליכט אקרילי ישן וסופג

ננו-סטון ST-1 אומת ונבדק ע”י מכון התקנים הישראלי וכן במעבדות בלתי תלויות המאשרות את תכונותיו המצוינות לדחיית מים, עמידות ויציבות UV, וכן יכולת “נשימת” המשטח לאחר הציפוי!!

נבדק ואומת ע”י מכון התקנים הישראלי

התוצאה המתקבלת לאחר הציפוי:

 המשטח הופך “לשסתום חד כיווני” –מבחוץ כלפי פנים- ישנה דחיית מים ונמנעת חדירת רטיבות וספיגות שגורמת לעובש והתנפחויות ומבפנים כלפי חוץ – מתבצעת פעולת “פעפוע” של האוויר והלחות הקיימים בתוך המשטח/מבנה כלפי חוץ. בכך, משתחרר האוויר הכלוא ונמנעת הרטיבות והעובש בקירות בתקרות הפנימיים, התנפחויות ו/או קילופים מעל הפנלים. פועל יוצא נוסף של יכולותיו: הציפוי תורם לשמירה על הברזל הנמצא בבטון כנגד שיתוך ואיכול.  

-תוצאות מדהימות בעלות אטרקטיבית מאד למטר מרובע,כתוצאה משימוש בכמויות חומר קטנות מאד!

תכונות אופייניות ויתרונות ההגנה:

  •  חומר/ציפוי ננו מטרי היחיד בישראל ליישום לדחיית מים ורטיבות שנבדק ,מבוקר וקיבל תו תקן ירוק !!!

  •  מוצר ירוק אינו מסכן את המיישם והדיירים. חומרים אחרים עלולים לגרום לגירויים, צריבות עניים ועור קשים וכן למחלות סרטן ועור .

  •  מעל 10 שנות ניסיון והצלחה במאות פרויקטים בישראל ובעולם .

  •  דוחה מים הידרופובי, מסייע נגד רטיבות וספיגות חזק ויציב.

  •  חודר גם לסדקים וחורים.

  •  שקוף ואינו משנה או משפיע על גוון, טקסטורה או אופי המשטח בשום צורה.

  •  “נושם” – המשטח הופך למעין שסתום חד כיווני: מבחוץ לפנים דוחה מים אגרסיבי ומבפנים לחוץ משתחררת הלחות.

  • מאריך את חיי המשטח המצופה בשנים רבות תוך שמירה על תכונותיו הראשוניות.

  •  עמידות UV יציבה, יוצאת מהכלל מעולה והתנגדות לטמפרטורה סביבתית גבוהה. מוצרים קיימים אחרים מבוססי סיליקון, פולימרים, שמנים ופלורקרבון מתפרקים ונעלמים מאור השמש והקרינה תוך זמן קצר יחסית.

  • מסייע בהאטת איכול(שיתוך),התפוררות, והרס המשטח המצופה לזמן רב גם בתנאי סביבה קשים של לחות, לחות ים ומלח, זיהומי בקטריות, פיח, עובש, פטריות, טחב ירוקת וכ”ו.

  • תכונת אנטי הידבקות ודחייה של זיהומים מסייעת בין השאר למנוע עובש ופטריות ברובע וכוחלה ובכל מקרה אינה מאפשרת את חדירתם לעומק. בכך, הסרתם הופכת לקלה (מספיקה מטלית לחה בלבד)

  • ציפוי הידרופובי חזק, יציב, בלתי נראה, ואולטרא דק.

  •  אפקט מעולה של “ניקוי עצמי” מזיהומים! ע”י גשם קל או התזת מים רגילה (עד bar 50 מספיקה ממרחק 30 ס”מ).

  • חוסך את הצורך בכימיקלים למטרת ניקוי.

  •  דחייה מעולה של שומניות המאפשר הסרה קלה.

  • עמיד לחלוטין בקיפאון.

  • חופשי מממסים והוא חסר ריח. עמיד בכימיקלים עד דרגה של 12-12.5 PH !

  • אינו מכתים ומלכלך את סביבת העבודה .

  •  עלות עבודה נמוכה ומהירה הודות לביטול הצורך בהכנת חזית הבניין בעיטוף וכיסוי אלמנטים כגון משקופים חלונות, מעקות וכו. ציפויים וסילרים אחרים דורשים הכנה מוקדמת ויקרה של כיסוי והגנה וכן הקפדה ייתרה בזמן היישום שכן רבים , אם המשטח לא נוקה והוסרו הפגעים בזמן הופכים לקשים מאד להסרה לאחר שהתייבשו.

  • מתקשה בטמפרטורת הסביבה ואין צורך באנרגיה נוספת או כל תהליכי UV מלכותיים למטרת היישום!!

  • תוצאות מעולות עם שימוש בכמויות חומר נמוכות מאד!!

  • יישום קל ופשוט באמצעות: א)  בשימוש עצמי D.I.Y. – ע”י בקבוק ספרה ייעודי של ננו-סטון ממרחק 15 ס”מ עד להרטבת המשטח או הטבלה מלאה. עדיף בשתי שכבות רטוב על רטוב לפני ששכבה ראשונה מתייבשת.  ב) בשימוש תעשייתי ע”י לחץ אוויר סטנדרטי

  •  המשטח פעיל לדחיית מים מיד לאחר הייבוש המלא

יישום:

  1. קרא והבן היטב MSDS לפני היישום
  2. שטוף בלחץ מים מכל לכלוך
  3. מומלץ ליישם על משטח יבש במטרה לזהות את איזור הריסוס ,יחד עם זה ניתן ליישום גם על משטח לח
  4. התז במרסס ייעודי של ננו סטון(ניתן לרכוש בחברה ) ממרחק 15 ס”מ עד להרטבה מלאה עד לניגר עדיף בשתי שכבות רטוב על רטוב לפני ששכבה ראשונה מתייבשת יש לוודא כיסוי מלא . המשטח פעיל לדחיית מים לאחר הייבוש המלא,ייבוש סופי 24 שעות
  5. אין ליישם כאשר צפוי גשם בטווח 36 שעות מרגע סיום היישום

שאלות ותשובות:

 תו ירוק מוענק לאותם מוצרים המשתמשים בטכנולוגיות חומרים הכי מעודכנות שמחייבות שימוש בחומרים המקדמים ביותר בתעשייה העולמית שמתחשבים בסביבה. בדרך כלל אלו חומרי גלם איכותיים ויקרים מעט יותר אבל עם יתרונות חשובים ביותר לסביבת האדם ובריאותו. מוצרים אלו מפוקחים באופן שוטף בבדיקות שמעבר לתקינה הרגילה ולכך חשיבות נוספת כבקרה כפולה.  

לא. גודל המולקולות כל כך קטן שהוא בלתי מורגש לחלוטין ועל כן אין השפעה כל שהיא על שום תכונת יסוד התחלתית של המשטח המצופה.

כן. המולקולות הם כל כך קטנות ולכן בלתי נראות ולא משנות את גוון או אופי המשטח .  יחד עם זה הוא מעניק ומחזק את הגנת ה UV ולכן משמר את קליפת המשטח . בנוסף, האלמנט ההידרופובי הנושם לא מאפשר ספיגות, מונע את הרטיבות ובכך מקטין דרסטית את התפתחות העובשים והפטריות

לא. הננו-סטון נושא תו ירוק השומר ומתחשב בבריאות האדם  אולם בכל מקרה תמיד מומלץ להשתמש באמצעי מיגון בסיסיים בשימוש בחומרים כגון כפפות חד פעמיות וכו’.

לא. התזה נכונה הינה רטוב על רטוב או הטבלה .

כן. בתנאי שזוהי רובע סטנדרטית מינראלית, לא אפוקסית וללא תוספים סינטטיים. התוצאה- נעילת הרובע/כוחלה ודחיית מים, עובש, ירוקת ולכלוך לזמן רב.

כן. בתנאי מוקדם- יש להסיר בלחץ מים חזק כל שפריץ רופף ופגוע. מומלץ לבצע מילוי סדקים בחומר מינראלי יעודי כגון: מלט לבן ,פוליפילה חיצונית ללא תוספים  ואז ליישם עד לניגר שתי וערב.

כן. ערפל הפיזור וגודל החלקיק המותז חודרים לעומק הסדק הנימי ומצפים אותו מבפנים. יש חובה לרסס היטב לתוך הסדקים עד לניגר. ויזואלית כאמור לא יראה כל שינוי במשטח או בנראות הסדקים הללו.

לא. לכך קיים ציפוי אח בשם BO-STONE . יחד עם זה על גבי משטחים אופקיים שלא דורכים עליהם כגון אדם חלון, קופינג וכו ניתן ליישם את ננו סטוןST.

כן. הציפוי עמיד לשנים בתנאי שהוא לא נפגע מכאנית (רגלי דודים, אנטנות נופלות וכו) בכל מקרה ניתן לחזור ולתקן את האזורים הפגועים. 

לא. אך ביכולתו לעמוד במשקלי מים קלים

כן. חומרים אלו הם ב-PH גבוה והציפוי לא מיועד לעמוד בפניהם. אולם לאחר שטיפה יסודית במים ניתן לחזור וליישם את הציפוי.

לא. החומר לא מזיק ולא מכתים אבל חשוב להקפיד לא לפגוע באלמנטים לא נחוצים ולנקות מידית אם זה כבר קרה.

כן. אבל הוא מיועד לשטחים אנכיים בלבד.

לא. יש להסיר את הציפוי הקודם היות וסביר להניח כי הוא לא מבוסס חומר מינראלי בלבד, לאטום את חדירות המים בחומרים מינראליים ייעודיים(כנ”ל),לשטוף היטב בלחץ מים גבוהה ורק לאחר מכן ליישם את הננו-סטון.

חד משמעית, מרגע הציפוי למשטח אין יכולת לספוג יותר מים!! מעתה המים יכולים אך ורק לשהות “כאורחים ” על המשטח. המים שנמרחו יתנדפו מאליהם תוך מספר דקות ובשום אופן לא יספגו במשטח. תופעה זו הינה התפתחות טבעית בתוך המשטח ואינה משנה את יכולת הדחייה ההידרופובית של המשטח לאחר הציפוי  

הוא לא תוכנן לכך. אולם הציפוי תורם לכך בדרך עקיפה ע”י קיזוז אחוזי קרינה מסוימים ובכך יורדת הטמפרטורה המועברת לחלק הקיר הפנימי.